88843088 - 88843025 - 88848075 - 88843137 - 09122038368 info@hlcgroup.ir

معرفی سنسور اندازه گیری جابه جایی خطی LVDT

کلیه مقالات

معرفی سنسور اندازه گیری جابه جایی خطی LVDT

ارسال شده توسط پشتیبانی

LVDT چیست ؟

حروف LVDT مخفف ترانسفورماتور خطی دیفرانسیل است ، یک نوع رایج  سنسور الکترومکانیکی است که می تواند مسیر مستقیم حرکت یک جسم مکانیکی را به سیگنال الکتریکی مربوطه تبدیل کند. LVDT سنسورهای موقعیت خطی به آسانی می تواند حرکات کوچک در حد چند میلیونیم یک اینچ تا چند اینچ را اندازه گیری کند.

شکل زیر اجزای یک LVDT را نشان می دهد. ساختار داخلی متشکل از یک سیم پیچ اولیه بین یک جفت سیم پیچ ثانویه، متمرکز شده است. کویل بر روی یک فریم توخالی یک تکه شیشه ای محافظ در برابر رطوبت پیچیده شده است سپس در یک بدنه فولاد ضد زنگ استوانه ای امن قرار داده شده است. این مجموعه سیم پیچ معمولا عنصر ثابت سنسور موقعیت LVDT است.

 

سنسور LVDT از مواد مغناطیسی نفوذ پذیر به نام هسته تشکیل شده است که برای حرکت محوری در سوراخ توخالی سیم پیچ، و متناسب با موقعیت مکانیک جسم است. این میله بدون تماس فیزیکی با سیم پیچ است.

 

در عمل، LVDT سیم پیچ های جریان متناوب است سیگنال خروجی LVDT ولتاژ AC دیفرانسیل بین دو سیم پیچ ثانویه است که با موقعیت میله داخلی از سیم پیچ هسته LVDT تغییر می کند. معمولا این ولتاژ خروجی AC است و مدارهای الکترونیکی مناسب برای تبدیل به ولتاژ DC نیاز می باشد.

 

چگونه یک LVDT کار می کند؟
شکل زیر نشان می دهد چه اتفاقی می افتد وقتی هسته LVDT در موقعیت محوری تغییر می کند. سم پیچ اولیه LVDT به نام، P است، توسط یک منبع دامنه AC ثابت تغذیه می شود. شار مغناطیسی توسط هسته به سیم پیچ ثانویه مجاور، S1 و S2 منتقل می شود. اگر هسته بین S1 و S2 ، شار برابر است  به طوری که ولتاژ، E1 و E2، ناشی از سیم پیچ S1 و S2 برابر است.  این موقعیت به عنوان نقطه صفر، خروجی ولتاژ دیفرانسیل، (E1 – E2)، شناخته می شود.

همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است، در صورتی که هسته به S1 نزدیک تر از S2 باشد، شار بیشتر به S1 و کمتر به S2 می رسد، به عبارت دیگر E2 کاهش می یابد، در نتیجه ولتاژ دیفرانسیل (E1 – E2 )افزایش می یابد.


ترانسمیتر LVDT
اگرچه LVDT یک مبدل الکتریکی است، اما نیاز به سیگنال AC با دامنه و فرکانس کاملا متفاوت دارد که به درستی کار کند (معمولا 3 VRMS در ۳ کیلو هرتز). تهیه این سیگنال برای یک LVDT یکی از ساختارهای  LVDT است، که به عنوان Transmitter LVDT شناخته شده است.

 

ساختار دیگر عبارتند از تبدیل سطح پایین ولتاژ خروجی LVDT به سیگنال های سطح بالا DC که راحت تر  استفاده شود، تشخیص اطلاعات جهت از 180 درجه تغییر فاز خروجی در یک حرکت هسته LVDT از طریق نقطه صفر، و ارائه یک خروجی قابل تنظیم الکتریکی صفر سطح.


جهت اطلاع از انوع سنسور های LVDT شرکت Soway به سایت زیر مراجعه کنید

www.Soway.ir

جهت مشاهده کاتالوگ LVDT های Soway بر روی لینک زیر کلیک کنید

JITDAQ LVDT

برچسب , , ,

  • مارس 17, 2016

منتظر شما در کانال تلگرام شرکت هستیم

می خواهم از قیمت محصولات جدید مطلع شوم